De grootste website voor zelfhulpboeken en -producten         
 
boeken waar je beter van wordt
Download gratis eboeken en
blijf op de hoogte van nieuwe uitgaven en ander nieuws. Klik hier.
  Home | Nieuw| | Video's| | Ontmoet de auteur / Events           
Uitgebreid zoeken
|  


Artsen zijn ook maar mensen
hoe het verhaal van Joyce Rebecca de medische wereld verandert

Auteur: Johan de Kruijf


 24,95


(Tijdelijk) niet leverbaar




attendeer een relatie

251 pagina's
ISBN: 9789081910200
Uitvoering: Hardcover
Deel dit boek/product via:
 Email  Twitter  Facebook  Linkedin

Categorie: bijzondere onderwerpen >> gezondheidszorg
Trefwoorden: gezondheidszorg  letselschade  gevecht  veranderen  
Samenvatting & achtergrondinformatie

Artsen zijn ook maar mensen Hoe het verhaal van Joyce Rebecca de medische wereld verandert. Op 7 november 1999 neemt het leven van Joyce Rebecca de Kruijf een dramatische wending. Met het inbrengen van een zuurstofsonde brengt een verpleegkundige onherstelbare schade toe aan de hersenen van het pasgeboren meisje. Joyce raakt hierdoor geestelijk en lichamelijk zwaar gehandicapt.

Het ziekenhuispersoneel is eerst nog behulpzaam en meelevend, maar gaandeweg verandert de goede verstandhouding tussen de ouders en het ziekenhuis in een verbeten strijd. Een strijd die via advocaten en in de rechtszaal wordt uitgevochten.

Dit boek vertelt het verhaal van vader Johan, die dertien jaar streed om te krijgen waar zijn dochter recht op had: een schadevergoeding waarmee ze de rest van haar leven verzekerd is van verzorging. Het zou het hoogste bedrag worden ooit door een rechter in Nederland toegekend bij een medische fout.

Om slepende rechtszaken als die rond Joyce te voorkomen, moet de medische wereld veranderen. Tot die overtuiging kwam Johan na gedegen gesprekken met een tiental experts. Van de letselschadeadvocaat tot de hoogleraar Veiligheid in de Zorg, en van de Inspecteur voor de Gezondheidszorg tot een arts en een verpleegkundige die zelf in de fout gingen.

In dit boek geven ze hun visie op hoe het beter kan. En moet.

Het boek sluit af met een interview met Hans Büller, voorzitter van de raad van bestuur van het Erasmus MC, het ziekenhuis waartegen Johan jarenlang procedeerde.

Over de auteur
Johan de Kruijf richtte naar aanleiding van zijn ervaringen Odius op, een organisatie die alle partijen in een letselschadezaak in een vroeg stadium met elkaar in gesprek wil brengen. Bruggen bouwen, dat is zijn doel. Want een medisch incident heeft niet alleen een enorme impact op de patiënt en zijn familie, maar ook op de betrokken zorgverleners.

Reacties
Aangrijpend en helder geschreven. Een zeer waardevol boek, dat een goed inzicht geeft in de ontstaanswijze van een incident en de gecompliceerde en lange nasleep.
Jan Klein, hoogleraar Veiligheid in de Zorg (Erasmus Universiteit Rotterdam)

Ik maak een diepe buiging voor je boek en de toon en manier waarop het is geschreven. Een indrukwekkend en doordacht document waar je over blijft nadenken en waar voor iedereen veel van te leren valt.
Matthijs Buikema, journalist

Een waardevol, indrukwekkend en leerzaam document, dat zowel professionals als betrokkenen niet alleen laat zien wat de gevolgen kunnen zijn van een medische fout en de wijze waarop verzekeraars hiermee omgaan, maar ook hoe het met respect voor alle betrokkenen anders en vooral beter kan.
Frans Janse, letselschadeadvocaat

Gratis nieuwsbrief
Op de hoogte blijven van alle nieuwe uitgaven?
Wij betalen de verzendkosten
• orders boven € 20,- (incl. BTW)
• uitsluitend in NL
• (zie verder alg.voorw.)
Onze nieuwste uitgaven
Top 20 verkochte boeken




















Boeken die je niet leest, helpen niet
•  Opmerkingen/vragen?
   laat het ons weten
•  Een eigen boek schrijven
   •  Media/Pers
•  Laatste & eerdere nieuwsbrieven
•  Partner worden
•  Zakelijk - Boekhandel
•  Alg. Voorwaarden
•  Privacy Policy
•  Disclaimer
•  Contact
•  Missie & Passie
   Powered by MostWorld
Disclaimer

De boeken en producten op Succesboeken.nl worden niet aangeboden voor diagnose, genezing, behandeling, vermindering of het voorkomen van welke ziekte of aandoening dan ook.
Wij bevelen de klanten en lezers ten sterkste aan om ongemakken, aandoeningen en/of ziekten te bespreken met een medisch bekwaam professional.