De grootste website voor zelfhulpboeken en -producten         
 
boeken waar je beter van wordt
Download gratis eboeken en
blijf op de hoogte van nieuwe uitgaven en ander nieuws. Klik hier.
  Home | Nieuw| | Video's| | Ontmoet de auteur / Events           
Uitgebreid zoeken
|  


Karmanomics
wat bedrijven van het boeddhisme kunnen leren

Auteur: Kees Klomp


 16,95


(Tijdelijk) niet leverbaar




attendeer een relatie

128 pagina's
ISBN: 9789056702731
Uitvoering: Softcover
Deel dit boek/product via:
 Email  Twitter  Facebook  Linkedin

Categorie: spirituele ontwikkeling en business
Trefwoorden: spiritualiteit  esoterie  economie  management  boeddhisme  bedrijven  
Samenvatting & achtergrondinformatie

Wie het nieuws volgt, kan het niet ontgaan zijn dat bedrijven - na een periode van recessie - weer mooie winstcijfers presenteren. Het lijkt alsof we de crisis achter ons hebben.

Lijkt, want wie iets dieper kijkt, ziet dat er helemaal geen reden tot optimisme is. Er is immers niets veranderd aan ons gedrag. We vertonen weer - of beter gezegd, nog steeds - hetzelfde gedrag als waarmee en waardoor we in eerste instantie in de problemen kwamen. Als we niet écht veranderen, is het slechts een kwestie van tijd voordat een herhaling zich zal voordoen.

Het boeddhisme leert hoe we de waanzin van het herhalen - samsara - kunnen beëindigen: door onwetendheid op te heffen. Willen we economisch destructief gedrag vervangen voor economisch constructief gedrag, dan moeten we ons heil zoeken in een fundamentele systeemverandering. Daartoe hebben we een radicaal nieuwe kijk op economie nodig.

In het boek Karmanomics, wat bedrijven van het boeddhisme kunnen leren presenteert Kees Klomp deze nieuwe kijk door zijn ervaringen als boeddhistisch beoefenaar te koppelen aan zijn expertise als marketing- en managementadviseur. Het levert verrassende, verwonderende inzichten op, alsmede praktische aanwijzingen om tot persoonlijk, zakelijk en maatschappelijke welzijn te komen.

Kees klomp (1968) studeerde politicologie en communicatiewetenschap aan de universiteit van Amsterdam. Hij werkte daarna als marketingadviseur voor de gerenommeerde adviesbureaus en was General Manager Netherlands van platenmaatschappij EMI Music. In 2006 richt hij Karmanomics op waarmee hij bedrijven adviseert op gebied van maatschappelijk meedogend ondernemen: een expliciete toepassing van boeddhistische beginselen op marketing en management. Klomp beoefent geëngageerd boeddhisme in de traditie van Thich Nhat Hanh.

Gratis nieuwsbrief
Op de hoogte blijven van alle nieuwe uitgaven?
Wij betalen de verzendkosten
• orders boven € 20,- (incl. BTW)
• uitsluitend in NL
• (zie verder alg.voorw.)
Onze nieuwste uitgaven
Top 20 verkochte boeken




















Boeken die je niet leest, helpen niet
•  Opmerkingen/vragen?
   laat het ons weten
•  Een eigen boek schrijven
   •  Media/Pers
•  Laatste & eerdere nieuwsbrieven
•  Partner worden
•  Zakelijk - Boekhandel
•  Alg. Voorwaarden
•  Privacy Policy
•  Disclaimer
•  Contact
•  Missie & Passie
   Powered by MostWorld
Disclaimer

De boeken en producten op Succesboeken.nl worden niet aangeboden voor diagnose, genezing, behandeling, vermindering of het voorkomen van welke ziekte of aandoening dan ook.
Wij bevelen de klanten en lezers ten sterkste aan om ongemakken, aandoeningen en/of ziekten te bespreken met een medisch bekwaam professional.